Škoda Auto je stále na vrcholu
Je duben roku 2016 a Škoda Auto slaví 25 let v rodině Volkswagenu. Škoda vytváří zhruba 5 % českého DPH a svou roční produkci, včetně té licencované v Číně a Rusku, od roku 1991 zvýšila pětinásobně na současných 1,06 milionu vozů. Nikdo nevěnuje přílišnou pozornost tomu, že Škoda dalece zaostává za cílem, který vyhlásil bývalý předseda představenstva Winfried Vahland – prodat v roce 2018 1,5 milionu vozů. Nikdo příliš nezaznamenal ani to, že Vahland byl, byť nepřímo, jednou z hlavních obětí emisního skandálu. Škoda ve skutečnosti aféru přečkala mnohem lépe než samotný VW, částečně díky podpoře ministra dopravy Dana Ťoka a ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka. Zatímco prodeje aut Volkswagenu ve Spojených státech padají a jeho manažeři jsou kvůli vysokým bonusům vláčeni německým tiskem, Škoda pořádá oslavy svých početných úspěchů. Škoda je už nyní vysněným zaměstnavatelem pro lidi v technických oborech, marketingu, a dokonce i pro právníky. Je nejspíš načase, aby se jí dostalo uznání i jako absolutní špičce v oblasti krizového PR.