Bulvární Zeman

15.08.2019 - EB

Zaonačovací metoda bulvárního tisku spočívá v tom, že se snaží předkládat několik skutečností takovým způsobem, aby vzbudily u čtenáře dojem, že mezi nimi existuje příčinná souvislost, i když tam vlastně být nemusí. Tím se dostane ven požadované sdělení a zároveň se zachová možnost popřít, že bylo otištěno cokoli pomlouvačného. „Nikdy jsme neřekli, že ty peníze ukradl! My jsme jenom tvrdili, že byl na místě v době krádeže.“ Prezident Miloš Zeman prostřednictvím svého mluvčího tento trik včera vytáhl a dokonale využil. Jiří Ovčáček poskytl v oficiálním sdělení tři informace: 1) Zeman konstatoval, že Michal Šmarda se nikdy nezabýval problematikou české kultury; 2) Šmarda z tohoto důvodu není odborně kompetentní pro výkon funkce ministra kultury; 3) Zeman proto požádal předsedu ČSSD Jana Hamáčka, aby mu navrhl jiného vhodného kandidáta. Zeman nikdy neřekl, že Šmardu nejmenuje. Kdyby ano, mohlo by to být použito proti němu u soudu jako důkaz porušení Ústavy. Leč téměř všechna média hlásala, že „Zeman nejmenuje Šmardu“. Bulvární Zeman dokonale využil bulvarizace českých médií.




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít