Mezi penězi a reputací
Velké firmy vynakládají nezanedbatelné peníze na posílení svého image, ale za jistých okolností pro ně mohou peníze znamenat více než dobrá pověst. Společnost BP je za svůj postup v Mexickém zálivu kritizována zejména proto, že údajně staví zisk nad povinnost poskytovat pravdivé informace a vypořádat náhradu škod. Pokud jde o domácí kontext, poté, co si Zdeněk Bakala z RPG znepřátelil ČSSD neuznáním předkupního práva nájemníků bytů původního OKD, musel se prostě v průběhu volební sezóny pokusit o její politické "vytěsnění". ArcelorMittal Ostrava - jak se ukazuje v jeho sporu s minoritními akcionáři, kteří náhradou za vyklizení cesty většinovému vlastníkovi požadují navýšení ceny za akcii ze 4 000 na 7 000 Kč - si podle všeho cení své pověsti na 1 miliardu korun. Protože firma vypouští na veřejnost jen minimum informací, veřejnost se přiklání na stranu "greenmailerů". Čtenáři nechť porovnají tyto kauzy s případem PPF: když v roce 2005 potřeboval vytěsnit minoritní akcionáře České pojišťovny, vyplatil jim 40% bonus nad tržní hodnotu akcií. Jeho reputace od té doby vzrostla o zhruba 40%.