Reklama ve prospěch veřejné služby

07.09.2010 - EB

Včerejší díl pořadu "Reportéři ČT" zveřejnil znepokojivá fakta o lobbistovi Romanu Janouškovi, společnosti Orco a jejich praktikách v obchodu s nemovitostmi. Tato odhalení staví do nepříznivého světla byznys v ČR obecně, přesto však veřejnoprávní televize našla 10 inzerentů, kteří svými reklamami pořad "zasponzorovali" (např. T-Mobile, Raiffeisen, Citroen, Zentiva, ING a KMV). To není samo sebou - jak minulý týden přiznal viceprezident CME Petr Dvořák v Týdnu, jedním z důvodů, proč Nova stáhla obdobný pořad "Na vlastní oči", byl odliv inzerentů, kteří s pořadem nechtěli být spojováni. Podstatou komerční televize je podle něj vyplňování času mezi reklamními bloky nějakým programem, a pokud se inzerentům program nelíbí, musí pryč (tedy ten program). A dodal, že chtít po komerční televizi, aby suplovala "veřejnou službu", je nesmysl. Přinejmenším v tom se tedy premiér Nečas mýlí, jestliže označuje ČT1 za v podstatě komerční televizi dotovanou koncesionářskými poplatky. Dokud vysílá ČT1 "Reportéry", poskytuje tím cennou veřejnou službu, jakou diváci jinde nenajdou.




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít