Reklama ve prospěch veřejné služby
Včerejší díl pořadu "Reportéři ČT" zveřejnil znepokojivá fakta o lobbistovi Romanu Janouškovi, společnosti Orco a jejich praktikách v obchodu s nemovitostmi. Tato odhalení staví do nepříznivého světla byznys v ČR obecně, přesto však veřejnoprávní televize našla 10 inzerentů, kteří svými reklamami pořad "zasponzorovali" (např. T-Mobile, Raiffeisen, Citroen, Zentiva, ING a KMV). To není samo sebou - jak minulý týden přiznal viceprezident CME Petr Dvořák v Týdnu, jedním z důvodů, proč Nova stáhla obdobný pořad "Na vlastní oči", byl odliv inzerentů, kteří s pořadem nechtěli být spojováni. Podstatou komerční televize je podle něj vyplňování času mezi reklamními bloky nějakým programem, a pokud se inzerentům program nelíbí, musí pryč (tedy ten program). A dodal, že chtít po komerční televizi, aby suplovala "veřejnou službu", je nesmysl. Přinejmenším v tom se tedy premiér Nečas mýlí, jestliže označuje ČT1 za v podstatě komerční televizi dotovanou koncesionářskými poplatky. Dokud vysílá ČT1 "Reportéry", poskytuje tím cennou veřejnou službu, jakou diváci jinde nenajdou.