Vlivné ženy byznysu
Co vlastně znamená, že je žena "vlivná" v českém byznysu? Odpověď není jednoduchá; ČR nemá žádnou svou Jelenu Baturinovou (nebereme-li v úvahu Jitku Komárkovou, která se ale příliš nezviditelňuje). Auditorka E&Y Magdalena Souček a advokátka Vladimíra Glatzová by určitě mezi vlivné dámy byznysu patřit měly, uvážíme-li jejich klientelu a jejich pravidelné články v tisku. Co ale třeba taková Muriel Anton (Vodafone) nebo Libuše Šmuclerová (Ringier), které se umístily na špici letošního průzkumu HN? Jistě jsou to osobnosti, které mají velký vliv v rámci svých firem - jinak by se nedržely tak dlouho na postech generálních ředitelek. Obě však reprezentují v byznysu stagnující sektory a navíc nejsou příliš viditelné. Pokud za měřítko zvolíme čistou míru vlivu na podnikatelské prostředí, pak si ženy jako lobbistka Jana Marcová (PAN Solutions) a novinářky Lenka Zlámalová (LN), Zuzana Kubátová (HN) a Jana Klímová (MfD) stojí lépe, ačkoli se na seznamu HN neobjevují. Proč? Z části proto, že pro headhuntery hlasující v anketě nepředstavují žádnou obchodní příležitost.