Škoda že v Číně II
Dosud idylický vztah mezi Škodou Auto a českými sdělovacími prostředky vstoupil dnešním dnem do fáze vystřízlivění. Klíčová česká média poprvé otevřeně poukázala na to, jak málo firma vydělává na výrobě vozů značky Škoda v závodě Shanghai VW. Od loňského června, kdy jsme o tomto faktu psali, klesl licenční poplatek za každé vyrobené škodovácké auto o polovinu na 2 600 Kč, ačkoli produkce v roce 2010 naopak o polovinu vzrostla na 197 077 ks. Dokonce už i Vladimír Kaláb z LN, který bylv době svého působení v HN jedním z nejzapálenějších fandů Škodovky, se nad tímto trendem pozastavuje. Teď, když fáze prvotní zamilovanosti odezněla, se snad čeští novináři budou situací kolem Škody a její budoucnosti jako české automobilky zabývat o něco hlouběji. Je načase, aby otázky konkurenceschopnosti, přenosů technologií a civilizačních dopadů, týkající se nejen Škody, ale celého českého průmyslu, opustily dosud uzavřené jednací místnosti představenstev a staly se předmětem veřejné diskuse.