Skvělé iPad appky, ale co obchodní model?

28.06.2011 - EB

Sanoma, Respekt a Chip předvedly minulý týden na akci Unie vydavatelů několik skvělých aplikací pro iPad a uvedly pádné argumenty na podporu tvrzení, že tablety obohacují čtenářské zážitky. Jan Poštulka z OMD toto nadšení poněkud zmírnil prohlášením, že v ČR jsou aplikace pro iPad (alespoň prozatím) vzhledemk nízké nasycenosti trhu spíše záležitostí prestiže. Čísla, která uvádí Respekt, odhalují holou pravdu: 5229 stažení aplikací při týdenním průměru 1296 čtenářů. A to je přitom zaváděcí cena nulová. Generální ředitel Bauer Media Jaromír Skopalík po zhlédnutí prezentací prohlásil, že mu v tom nějak chybí obchodní model. Potenciál zisku skutečně sráží tři faktory: nízký počet iPadů (v ČR něco kolem 60 000), 30% úlitba Applu (40 % vč. DPH) a přirozená omezení daná pozicí češtiny v globálním měřítku (10 mil. mluvčích a žádná populační exploze v dohledu).




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít