Tesco a umění prodeje
Tesco zaznamenává na domácím trhu stálý pokles již po čtyři čtvrtletí. V Británii se prodeje propadly ve třetím kvartále o 0,9 %,přičemž v ČR jeho prodeje ve stejném období klesly pouze o 0,3 %. Jakkoli nejsou prodeje v Česku nic, čím by se Tesco mohlo chlubit, jsou pořád lepší, než v Británii. Vypadá to, že Philip Clarke by se mohl u Philipa Clarka ohledně prodeje lecčemu přiučit (český generální ředitel a globální prezident se shodou okolností jmenují stejně). Když například inspekce nachytala české Tesco při prodeji „kečupu“ s nižším než normou stanoveným 7% obsahem rajčat, Tesco prohlásilo, že výrobek přestane označovat jako kečup. Když Tesco nakoupilo falešný ruský sekt, u kterého bylo jasné, že se jedná o ubohou napodobeninu a navíc bez obsahu alkoholu, naskládalo ho do regálů hned vedle proslulého sektu Российское Игристое společnosti Bohemka s.r.o. a prohlásilo, že se odvolá proti soudnímu nařízení o stažení z prodeje. A když ministerstvo zemědělství řeklo, že pečivo vyráběné z mraženého těsta nemá být označováno za „čerstvé“, Tesco ČR prohlásilo, že by to nebylo v zájmu zákazníka.