Proč český jogurt nejde na odbyt
Andrej Babiš včera povolal 50 českých výrobců potravin, aby si dohodli strategii propagace českých výrobků. Jeden z přítomných, Zdeněk Jahoda (Emco), pro HN uvedl, že za propagaci českých výrobků je odpovědný především stát. Ať už s ním souhlasíte či nikoli, faktem je, že Státní zemědělský intervenční fond pod taktovkou Tomáše Jindry loni v září reklamní agentuře Comunica přidělil zakázku za 310 mil. Kč na propagaci loga Klasa v roce 2013. To je zhruba tolik, kolik za reklamu utratí mobilní operátor. Takže, kde jsou nějaké výsledky? Na to může odpovědět jedině vydavatel František Savov a jeho mediální kámoš Jaromír Soukup. Podle Jana Patery z M&M není Comunica ničím jiným, než Savovovou dvorní reklamkou, a Soukupova Médea nakupuje pro Klasu reklamní prostor. Pokud vás zajímá, odkud Soukup dotuje své akvizice „oslabených“ mediálních titulů, pokusili jsme se vám nastínit odpověď. Možná se ale mýlíme. Možná Soukup dojednal pro Klasu 90% slevu jako pro Jana Fischera. A možná se brzy český jogurt začne prodávat o sto šest.