Lži, polopravdy a naprosté hlouposti
V předvolebních kampaních se objevují lži, polopravdy, naprosté hlouposti a sem tam i nějaká pravda. Jednoznačné lži je často nejtěžší identifikovat. Lhala vědomě TOP 09, když v roce 2010 tvrdila, že nechce zvedat daně? To ví jen Miroslav Kalousek. Polopravdy jsou denní chleba mnoha kampaní. ODS se nás kupříkladu snaží přesvědčit, že byla obětí zvyšování daní v režii TOP 09 – nikoli jeho spolupachatelem. Pokud jde o ČSSD, ta se stále tváří, jako že příštím premiérem bude Bohuslav Sobotka, ačkoli každý ví, že to z velké části závisí na množství hlasů, které jí sebere SPOZ. A když už je řeč o zemanovcích, použití poštovních známek s portrétem Miloše Zemana na jejich volebních reklamách prý neznamená, že prezident dělá straně kampaň. Místopředseda SPOZ Vladimír Kruliš řekl, že kdybychom to připustili, mohli bychom za reklamní kampaň SPOZ považovat každou známku se Zemanem, kterou lidé nalepí na dopis. To je naprostá hloupost, ale SPOZ se zřejmě domnívá, že přes snížení laťky na úroveň žáků základní školy vede momentálně cesta k moci.