Babišova tajná zbraň
S velkým halasem podepsal minulý týden nový vlastník Mafry Andrej Babiš vydavatelský kodex, který má zajistit nezávislost MF Dnes, Lidových novin a dalších mediálních jednotek společnosti. Je chvályhodné, že Babiš tento dokument podepsal. Lze jen litovat, že svůj podpis nepřipojil také Jaromír Soukup. Ten vlastní jednu z největších mediálních agentur v zemi, Médeu, jejímž prostřednictvím má na média nesmírný vliv. Náhodou je i tím, kdo kupuje všechny billboardy a čtyřstránkové reklamy pro předvolební kampaň strany ANO. Babiš se tak stává jedním z největších Soukupových zákazníků. Teoreticky vzato, pokud by chtěl Babiš ovlivňovat redakční stanovisko MFD nebo LN, mohl by tento úkol svěřit Soukupovi a neušpinit si ruce. Situaci nijak nepomáhá, že Mafra má v představenstvu osoby, které jsou odpovědné jak za komerční úspěch firmy, tak za editorský obsah – včetně šéfredaktora LN Dalibora Balšínka. Nejlepším způsobem, jak Soukupa neutralizovat, by bylo oddělit představenstvo od redakce.