Andrej Babiš – mistr mlžení

14.11.2013 - EB

V jedné ze svých zdánlivě improvizovaných poznámek řekl Andrej Babiš pro New York Times, že zvažuje uvedení Mafry a svých budoucích mediálních akvizic na burzu, a sám že si chce ponechat jen menšinový podíl. Dovolíme si po pečlivém zvažování konstatovat, že to je naprostý nesmysl. Proč by Babiš na klesajícím trhu přeplácel mediální společnosti, investoval čas a prostředky, aby jim dal reprezentativní podobu, se ztrátou je uvedl na akciový trh, a přitom se zbavil jediné výhody, kterou nabízejí – možnosti ovlivňovat jejich obsah? Takové nerozumné chování z Babiše druhého či třetího nejbohatšího člověka v ČR neudělalo. Nicméně záměrné mlžení tohoto typu bylo jedním z faktorů, které přispěly k jeho raketovému vzestupu v české politice. U Babiše je běžné, že jeden den učiní smělé politické prohlášení, a den nato z něj vycouvá. Mějme to na paměti, až (či jestli) Babiš koupí mediální impérium Jaromíra Soukupa nebo jeho část. Stane se tak zdaleka nejmocnějším člověkem v českých médiích, což ovšem bude zlehčovat tvrzením, že jde o součást jeho dříve oznámeného plánu vstoupit na burzu.




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít