Vodafone vs. PPF

05.02.2014 - EB

Vodafone v České republice bojuje o přežití, a přesto se mu pokouší zachránit krk Ind – nový generální ředitel Balesh Sharma, který neumí česky a nikdy před tím ve střední Evropě nepracoval. Zahraniční investoři často řeší dilema: jmenovat ředitelem cizince, jenž toho o místním trhu příliš neví, nebo zariskovat a najmout Čecha, který zná zdejší poměry možná až příliš dobře a je náchylnější k paktování se s místními. Nejhorší z obou světů představuje cizinec přejímající nectnosti zdejší kultury, k čemuž zřejmě došlo v případě O2. Dokonce i pod Španěly se „Českému Telecomu“ podařilo vnutit regulačnímu úřadu svůj úhel pohledu a pokračovat v úspěšné dodávce ICT služeb české vládě. Vítr se obrátil teprve tehdy, když se do hry coby silnější hráč vložila PPF. Avšak po jejím převzetí O2 hovoří Sharma v dnešních Hospodářských novinách o snaze vytvořit monopol (čtete dobře: monopol, nikoli duopol). Opravdu má Sharma proti Petru Kellnerovi nějakou šanci?




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít