Mediální magnátci
Stejně jako v byznysu máme kmotříčky (Rittiga, Janouška a další), kteří skutečným kmotrům ovládajícím tuto zemi nesahají ani po kotníky, jsou tu i mediální magnátci, co vedle velkých ryb hrají druhé housle. Mediální aktivity Daniela Křetínského / Martina Romana, Zdeňka Bakaly a zejména Andreje Babiše odvrátily pozornost od osob typu Jaromíra Soukupa (Empresa Media) nebo Františka Savova (Mladá fronta). Než Babiš koupil Mafru, patřily mezi nejžhavější mediální témata Soukupovy dosud nevídané střety zájmů a podezření na podvod s DPH v Savovových společnostech. Babišův vlastní konflikt zájmů na chvíli oba uchránil od dalšího šťourání, ale Soukupovo sesazení Vladimíra Železného z pozice generálního ředitele TV Barrandov mění situaci. Železný vzal proměnu stanice za správný konec. Jeho odstranění nastoluje otázku, zda Soukup může jako vlastník médií uspět, nebo jestli se raději neměl držet handlování s mediálním prostorem.