Ošidná IPO Pivovarů Lobkowicz
Pražská burza potřebovala úspěšnou IPO (primární emisi akcií), aby zarazila svůj úpadek, ale místo toho zažívá nepopiratelný nezdar v podobě prodeje akcií Pivovary Lobkowicz Group. Manažerům emise, burze a vlastníkům pivovarů je třeba přiznat, že propagaci IPO zvládli celkem dobře, což však nemůže překrýt fakta: O akcie byl tak malý zájem, že se stávající vlastníci rozhodli své cenné papíry neprodávat (kromě malé nadlimitní opce). Částka 400 milionů Kč, kterou jim akcie vynesly, vyrovná pouhý zlomek z 1,7 miliardy Kč, kterou vlastníci během let pivovarům napůjčovali. Veřejnost ale především nemá jak zjistit, jestli je 160 Kč férová tržní cena, jež se udrží i na sekundárním trhu. Rozvineme naši radu z doby před dvěma týdny. Vezměte těch 160 Kč, co jste mohli utratit za akcii Pivovarů Lobkowicz, a raději si za ně v Lidlu kupte basu jejich piva. U toho je daleko větší šance, že po něm nezůstane pachuť.