Má Babiš v merku Tesco?
Když Kmart v roce 1992 převzal obchodní dům Máj, věděl o Evropě tak málo, že tu prodával americké formáty obálek místo standardních C6, DL atd. Když v roce 1996 Máj a další obchody Kmartu koupilo Tesco, narazilo na své vlastní překážky. Nejčastěji si u něj zákazníci stěžují nejspíš na kvalitu a cenu jeho ovoce a zeleniny. Prodej druhořadých produktů za luxusní ceny může vypadat jako zaručený recept na úspěch, ale nefunguje. Tesco má nyní v plánu razantní snižování manažerských stavů tím, že pro střední Evropu zřídí jedinou obchodní jednotku. Toto oznámení přišlo brzy po úniku zprávy o tom, že Andrej Babiš a řetězce Walmart/ASDA jsou dvěma hlavními uchazeči o koupi českých, slovenských a maďarských obchodů Tesca. Nízkonákladový a efektivní Walmart by snižování manažerských stavů Tesca možná přivítal, ale co Babiš, který s maloobchodem nemá žádné zkušenosti? Zvládl by sestavit manažerský tým k provozu významného maloobchodního řetězce ve třech zemích a zároveň řídit Agrofert i stát?