Rozšiřování morálních limitů v žurnalistice

04.05.2015 - EB

Od té doby, co Zdeněk Bakala počátkem roku 2006 převzal Respekt, do sklonku roku 2014, kdy časopis ukončil politiku mlčení o svém vlastníkovi, Bakala a jeho obchodní partneři legálně vytunelovali téměř 2 miliardy eur z OKD a souvisejících subjektů. Respekt tomu svou tichostí napomohl. Není tak snadné spočítat, kolik si vydělali Andrej Babiš, Petr Kellner, Jaromír Soukup a Daniel Křetínský / Martin Roman díky ovládnutí Mafry, České televize, Týdne a Blesku (v uvedeném pořadí). Jen málokdo však pochybuje, že jejich hlavní motivací jsou obchodní a politické zájmy (spolumajitel Penty Marek Dospiva teď o vlastnictví médií hovoří jako o „atomovém kufříku“). Oligarchizace českých médií zjevně podrobuje zkoušce demokracii, ale testuje i jednotlivé novináře. Musí se rozhodnout, jak moc ohnou vlastní zásady žurnalistické morálky, než svému oligarchovi prásknou před nosem dveřmi tím, že na Facebooku prohlásí „Už toho bylo dost!“




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít