Rozšiřování morálních limitů v žurnalistice
Od té doby, co Zdeněk Bakala počátkem roku 2006 převzal Respekt, do sklonku roku 2014, kdy časopis ukončil politiku mlčení o svém vlastníkovi, Bakala a jeho obchodní partneři legálně vytunelovali téměř 2 miliardy eur z OKD a souvisejících subjektů. Respekt tomu svou tichostí napomohl. Není tak snadné spočítat, kolik si vydělali Andrej Babiš, Petr Kellner, Jaromír Soukup a Daniel Křetínský / Martin Roman díky ovládnutí Mafry, České televize, Týdne a Blesku (v uvedeném pořadí). Jen málokdo však pochybuje, že jejich hlavní motivací jsou obchodní a politické zájmy (spolumajitel Penty Marek Dospiva teď o vlastnictví médií hovoří jako o „atomovém kufříku“). Oligarchizace českých médií zjevně podrobuje zkoušce demokracii, ale testuje i jednotlivé novináře. Musí se rozhodnout, jak moc ohnou vlastní zásady žurnalistické morálky, než svému oligarchovi prásknou před nosem dveřmi tím, že na Facebooku prohlásí „Už toho bylo dost!“