Jak McDonald’s šidí české zákazníky
McDonald’s má problémy. Zdravější stravování, vyšší konkurence na domácí půdě a pomaleji se rozvíjející nové trhy stlačily celosvětové tržby americké společnosti ve druhém kvartálu o 10%. Podnikání v ČR, které představuje 0.7% celosvětových prodejů, je sice jen kapkou v moři, ale každá kapka se počítá. Místní manažeři přišli s mazaným způsobem, jak zvýšit tržby. Když si zákazník objedná McMenu, usměvavý chlapec nebo dívka za pultem automaticky namarkuje „velké“, které stojí o 8.7% více než „malé“. To samé se děje u snídaňového menu. Nic netušící zákazník automaticky dostane „pořádnou“ snídani, která stojí o 23.5% více než běžná. Manažer vlajkové prodejny na Václavském náměstí Jiří se brání tím, že jde o firemní politiku. Pokud zákazníci neřeknou „malé“, McDonald’s automaticky předpokládá, že chtějí „velké“. Kdo by taky nechtěl tak výživově hodnotnou stravu navíc, že ano?