Penta vstupuje mezi české mediální magnáty
Finanční situace českých médií je taková, že takřka cokoli, co si inzerent přeje, může být splněno. Chce ČEZ zabalit MF Dnes do reklamních novin, aby zmatenému čtenáři nějakou chvíli trvalo pochopit, co se to děje? Žádný problém. Představa, že si Penta potřebuje koupit vydavatelství, aby mohla výhodně propagovat své lékárny, sázkové kanceláře a banku, nedává z obchodního hlediska smysl. Nikdo nezaplatí na upadajícím mediálním trhu 50 či více milionů eur za reklamu „zdarma“, když si ji může kdekoli koupit. Podle sobotního rozhovoru Marka Dospivy z Penty pro jím nově získaný Deník to ale byl druhý nejpodstatnější důvod k nákupu Vltava-Labe-Press. Hlavním důvodem byla – a teď prosím o fanfáru – touha přispět ke kultivaci prostředí. Což je zvláštní, protože jedním z nejlepších způsobů, jak ke zlepšení společenského prostředí skutečně přispět, je oddělit obchodní zájmy majitelů od médií, která ovládají. Dospiva se tak stává jen dalším typicky českým mediálním magnátem.