Jak právníci hloubí železniční tunely
Uprostřed debaty o tom, zda nejsou teroristé pašováni do Evropy v řadách uprchlíků, se Rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře pokusil v předvečer svátku médiím před nosem propašovat rozsudek, který posouvá hranice toho, kam až jsou nepoctiví právníci při podvádění státu ochotni zajít. Podle Rozhodčího soudu musí České dráhy zaplatit společnosti Škoda Transportation 1,2 miliardy Kč, i když to byla Škoda, která dodala lokomotivy s neúplnou homologací a pětiletým zpožděním. To je nevídaná drzost. Dva rozhodci, kteří tvořili většinu, přitom mají zřejmé střety zájmů. Jakub Chytil je napojen na právníka Škody Transportation Radka Pokorného. Milan Polák je partnerem v advokátní kanceláři Weinhold Legal, která se nedávno připojila k poradenské společnosti EY. Ta přitom pro Škodu vypracovala znalecké posudky. Když teď ministr dopravy Dan Ťok mluví o tunelování, odpovědnost nesou tito dva právníci. Veřejnost si jich sice příliš nevšimla, profesně už ale budou napořád ocejchováni jako ti, kteří pomohli Pokornému vytunelovat železnici.