ČSSD vs. ČSSD a.s.
Hledání „nové“ ČSSD je způsob, jak překrýt komerční aktivity staré ČSSD. Bohuslav Sobotka měl včera jedinečnou příležitost přilákat k „nové“ ČSSD mladé a městské voliče svým setkáním s Dalajlámou, ale místo toho upřednostnil obchodní zájmy ČSSD a.s. Mějme na paměti, že jde o toho samého Sobotku, jenž ve Spojených státech kázal havlismus a potom odletěl do Pekingu podepsat tajné memorandum o spolupráci s Komunistickou stranou Číny, od čehož upustil jedině proto, že dokument unikl na veřejnost. Sobotka v USA káže havlismus, ale v Číně vlezdoprdelní komercialismus. V tomto ohledu riskuje, že se z něj stane sociálnědemokratická verze Miroslava Kalouska, který sráží dolů TOP 09 svými padáky, co se neotevřely, mýtnou zakázkou pro Kapsch a církevními restitucemi. Skutečností je, že ČSSD a.s. už nereprezentuje ČSSD, pokud tomu tak vůbec kdy bylo. Šéf odborářů Josef Středula zastupuje voliče ČSSD lépe než Sobotka.