Špinavé prádlo a vybílené peněženky
Spotřebitelé si někdy stěžují, že jejich oblíbené výrobky z dětství už nejsou, co bývaly. Nejsou tak chutné, křupavé, účinné atd. Ke snižování kvality produktů dochází postupně během dlouhého časového úseku, což minimalizuje rizika pro pověst výrobců. Dnešní mladí lidé netuší, jak něco chutnalo nebo účinkovalo v sedmdesátých, osmdesátých nebo devadesátých letech. Úplně jiná situace ale nastává, když má produkt prodávaný za hranicemi vyšší kvalitu, což se dá snadno porovnat. Firma, která změní složení svých vlajkových lodí a sníží jejich kvalitu za účelem zvýšení zisku, riskuje. Určitě si to ale napřed dobře spočítá. Pokud dává Henkel v sázku pověst Persilu tím, že Čechům prodává méně kvalitní prací prášek, je si vědom jak možných úskalí, tak výhod. Pokud českým zákazníkům nevadí, že na nich nadnárodní firmy rýžují, a pokud si budou i nadále kupovat ošizené výrobky, neměli by být překvapení, až Henkel a ostatní ve svých prodejních strategiích ještě přitvrdí.