Google kalí volební vody
Google/Alphabet je jednou z 25 největších společností na světě z hlediska tržeb, v České republice by se ale neprobojoval ani mezi 25 největších internetových společností. Loni měl Google v ČR tržby ve výši 269 milionů korun. V porovnání s tím si Seznam vedl 13krát lépe a Agrofert dokonce 577krát. Na celosvětové úrovni činily tržby na jednoho zaměstnance Googlu 1,24 milionu dolarů. V České republice byl tento ukazatel o 70 % nižší – pouhých 350 000 dolarů. Znamená to, že Češi googlují mnohem méně než všichni ostatní? Tím to není. Google maskuje české tržby a zisky tím, že jich většinu prohání přes Google Ireland. Taťána le Moigne je sice ředitelkou české pobočky, jednateli s podpisovými právy jsou ale Američan a Ir. Google dělá v ČR velký byznys, který ale české úřady nedokáží sledovat. To může dostat ve volebním roce nový význam. České politické strany, především ty s velkými sny, mohou maskovat výdaje za internetovou reklamu tím, že za ni zaplatí Googlu (a Facebooku) v Irsku.