Přátelský a nepřátelský Babiš
Nepřátelské převzetí firmy se v České republice často spojuje s pokropením něčích polí nebo se zatčením konkurenta, ale v globálním podnikání to je manévr, kdy nabývající společnost obchází management cílové firmy, aby se dohodla přímo s akcionáři. Manažeři cílové firmy se snaží jednání překazit, jinak by to bylo „přátelské“ převzetí. Premiér Andrej Babiš by pro svůj vládní projekt dal přednost přátelskému spojení s jednou nebo dvěma „tradičními“ politickými stranami, setkává se však s odporem ze strany nesouhlasícího „managementu“ v ODS, KDU-ČSL a ČSSD. Nejblíže k rebelii proti svému „managementu“ mají „akcionáři“ ČSSD, kteří požadují hlasování pod pohrůžkou dosazení nových manažerů. Babiš určitě doufá, že se tento akcionářský aktivismus rozšíří. Chce, aby se členové a voliči ODS, KDU a ČSSD báli, že jejich akcie prudce klesnou v ceně, jestliže jejich strana nebude součástí této vládní transakce.