Friday Edition: Babiš a 75 %

02.03.2018 - EB

V červenci 2016 jsme poprvé napsali, že 75 % médií kryje ČSSD záda. Článek vyšel pod názvem „Chovanec a 75 %“ a zněl takto:

Politický analytik Jiří Pehe měl nepochybně pravdu, když v sobotním Právu napsal, že ministr vnitra Milan Chovanec by byl v centru zájmu veřejnosti, pokud by informaci o podezřele výhodné koupi bytu od podnikatele, který jeho ministerstvu dodává vozy SUV, přinesl někdo jiný než MF Dnes. Kdo by ale mohl něco takového napsat kromě Babišových MF Dnes a Lidových novin? Blesk, E15 nebo Reflex, které ovládá ta samá společnost (J&T), která oficiálně vlastní operátora mýtných bran, kterému Chovanec nahání kšeft (SkyToll)? Česká televize, která je přímo napojená na Chovance přes Bison & Rose? Právo, které se s Chovancem zjevně dohodlo, že bude podporovat reorganizaci policie? Je pravda, že Economia prokázala při kritice reorganizace policie překvapivou nezávislost, ve skutečnosti se ale také řadí k 75 % médií, která ČSSD kryjí záda v případě, že jsou v sázce její politické nebo ekonomické zájmy.


Od té doby se však leccos změnilo. Andrej Babiš vyhrál volby a následně se stal premiérem. Ve svém projevu po vyhlášení výsledků voleb citoval naši cifru: „Je pravda, jak říkal Erik Best, že 75 % médií je pod vlivem jiných, takzvaných tradičních, politických stran.“

Den před tím jsme však ve své placené analýze napsali, že už to neplatí. Babiš již do určité míry „přezval“ TV Nova, TV Prima a Právo. ČSSD a.s. už měla blíže k 50 %, jak jsme napsali v říjnu 2017.

A co teď? Prezident Miloš Zeman tlačí na změnu ve vedení České televize, pohyb je vidět také v Českém rozhlase. Kdy tedy vydáme článek s názvem „Babiš a 75 %“? 




Přepnout na desktop verzi

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít