Podvedli nás jednou...
V rozhovoru pro Hospodářské noviny koncem roku generální ředitel T-Mobilu José Perdomo Lorenzo několikrát zopakoval, že malé využívání mobilních dat v ČR není otázkou ceny. „Když 70 procent zákazníků nevyčerpá tarif, tak je to opravdu velké číslo. V minulosti to bývalo obráceně: 60-80 procent lidí svůj balíček spotřebovalo,“ vysvětlil. Co se stalo mezitím? Perdomo Lorenzo to opomenul zmínit. Operátoři začali zákazníkům, kteří vyčerpali svůj datový limit, místo zpomalení připojení data zastavovat. O2 ČR dokonce dostalo pokutu 4,5 milionu Kč za automatické obnovování objemu dat. V některých případech tak postupovalo i u zákazníků, kteří přímo požádali o to, aby jim byla po vyčerpání limitu data vypnuta. Perdomo Lorenzo mluvil o tom, že se operátoři zákazníkům vzdálili, tvářil se ale, že neví proč. Není to žádná velká záhada. Zákazníci získali pocit, že se je operátoři snaží podvést, a v některých případech s nimi souhlasily i soudy.