Čeští oligarchové vs. Facebook
Čeští oligarchové, kteří své těžce nakradené peníze vynaložili na nákup médií, cítí frustraci. Svá média mohou ovládat skrze výběr těch správných šéfredaktorů, hostů a zpovídaných, a mohou dokonce mezi sebou uzavírat pakty o neútočení. Čím dál více mediálních komunikací se ale odehrává na platformách sociálních sítí, které provozují Američané, a čeští oligarchové jsou na ně krátcí. Daniel Křetínský, který pohádkově zbohatl na majetku ČEZu a ruském plynu, svou frustraci dává najevo nejvíce. V rozhovoru pro Canal+ prozradil, že chce Le Monde využít k boji proti Googlu, Applu, Facebooku a Amazonu. Ke stejnému účelu už ostatně využívá Blesk. V pátek Blesk napsal, že 19 českých europoslanců, kteří hlasovali proti směrnici EU o autorských právech, jsou „zrádci českých zájmů.” Ve skutečnosti jsou to „zrádci” zájmů Křetínského a dalších lokálních oligarchů, kteří chtějí zcela ovládnout českou mediální scénu.