Krize řízení Škody Auto
Průmyslová strategie České republiky, pakliže nějaká existuje, je podpora výrobků s vysokou přidanou hodnotou. Nová strategie největší průmyslové společnosti v zemi, Škody Auto, je opačná. Hodlá přesměrovat síly a konkurovat cenově dostupným automobilům značek Hyundai, Kia a Dacia. Koronavirus není jediným důvodem. Šéf produktové strategie Volkswagenu Michael Jost se o tom zmínil již v minulém roce, tehdy to však předseda představenstva VW Herbert Diess popřel. V sobotním vydání FAZ Diess Jostovo tvrzení nakonec potvrdil. Pět let Diess, coby nejvyšší šéf společnosti, dohlížel na kanibalismus ze strany Škody vůči ostatním značkám VW (dva roky dokonce jako šéf její dozorčí rady), jedná se tedy o zásadní obrat. V článku pro deník FAZ také uvedl, že VW je jednoduše až příliš rozsáhlý na to, aby nejvyšší šéf koncernu řídil celou firmu a zároveň jednu z jejích značek (Diess šéfoval i značce VW). Některé věci jsou pak přehlíženy, řekl. Jak se zdá, přehlížela se strategie Škody. Boj s dopady krize řízení a krize koronavirové bude nyní dvakrát tolik bolestivý.