Digitální nevýhoda
„Krize je příležitost,“ řekl premiér Andrej Babiš ve svém novoročním projevu. „V digitalizaci jsme za pár měsíců předvedli takový skok, který bychom jinak dělali i pár let.“ Mezi velké digitální vítěze patří vláda, která získala přístup ke všem druhům osobních údajů, banky, které mohly uzavřít některé pobočky, a internetové obchody, které těžily z covidových omezení diskriminujících jejich konkurenty z kamenných obchodů. Součástí digitální strategie Evropské komise je „zajistit všem podnikům v Evropě férové podmínky soutěže,“ s těmi se ovšem ve jménu zbrzdění covidu zametlo, stejně jako s posvátným právem volného pohybu. České obchody, které neprodávají základní potřeby, jsou zavřené, přestože neexistují důkazy o tom, že by představovaly vyšší zdravotní riziko než jejich online konkurenti a přepravci s desítkami či dokonce tisíci zaměstnanci. ČR a EU dosahují digitálních cílů tím, že porušují své základní principy. Krize je doopravdy příležitostí.